tisdag 10 mars 2009

Ayutthaya och Chulachomklao Royal Military Academy


Kvällen spenderar jag ensam i vårt rum på Baantawan. Tjejerna drog iväg till Bangkok och Khao San Road men jag känner att jag inte har överlopps energi för det ikväll. Skönt att vara lite ensam tillika och så får jag bra tid att i lugn och ro skriva om helgens bravader.

Helgen tillbringades i Ayutthaya, Thailand gamla huvudstad och Chulachomklao (fråga inte hur det uttalas:). Tempel besöktes och så var vi och slängde ett öga på Buddhas huvud som växer ur ett träd i Wat Maha That (en populär sevärdhet i Thailand). Vi fick också vara och rida på elefanter vilket vat en jätte kul upplevelse. Elefanterna var så söta och snälla och så kunde man klia dem bakom örat med tårna samtidigt som man satt på. Vi bodde på hotell vid Militär akademin vilket var riktigt lyxigt i jämförelse till vårt preliminära boende.

Dagarna spenderade vi med olika gruppaktiviteter, vi hade tävlingar av olika slag för att lära känna varandra bättre och lära oss samarbeta. Roligt hade vi men ack så svettigt. Tänk er att rusa runt som en yr höna en hel dag i 35-40 graders värme. Efter dessa gruppaktiviteter spelade vi paintball, vilket var jätte skoj. Bättre skull det ha varit ifall min gevär inte skulle ha varit så dåligt. Ibland flög kulorna runt 2 meter framåt vilket gjorde att jag inte var så framgångsrik i spelet! :P Jag blev dock träffad en gång i armen och ett fint blåmärke bevisar detta.

På lördagen fick vi alla Thaimassage, vilken upplevelse. Min lilla söta tantmassör tyckte jag var så ovig att hon bara skrattade åt mig. Hon hade mig att stretcha tills jag slapp med handlederna till tårna. Hon stod bakom mig och tryckte på och tryckte på och först sen jag kom mig så långt ner att jag nästan grät var hon nöjd. Konstigt nog så var det ändå skönt!

Till helgen har vi planerat att åka till Hua Hin och stränderna där. Jeii, äntligen slipper jag till beachen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar