tisdag 10 februari 2009

Äntligen bloggare

Det var då verkligen på tiden. Jag har äntligen tagit mig tid och ro att slå mig ner framför datorn och skapa mig en egen blogg. Tyvärr är jag inte en väldigt ivrig skrivare, så får se hur ofta jag minns att uppdatera. Planen är den att familj, släkt och vänner skall kunna ha koll på mig och mina irrfärder när och fjärran.

Denna blogg skapades framförallt inför min hittills längsta utlands vistelse ever. Söndagen den 22.2.09 lämnar jag nämligen detta kalla land i norr för ett mycket, å då menar jag mycket varmare land på södra halvklotet av vår planet. Det är planerat att Finnair skall ta mig från Vasa, via Helsingfors till Bankok i Thailand var jag skall bo de närmaste 3 månaderna. Syftet för detta är studier i Rangsit University i Pathum Thani, Bangkok.

För de som inte vet så studerar jag till restonom vid Vasa Yrkeshögskola. Tredje året av studier är på slutrakan och jag strävar efter att bli klar till årsskiftet 2009-2010. Hur det sen sist och slutligen blir med det återstår att se. Detta innebär alltså att jag studerar turism och kommer att göra det i Thailand också, på fritiden. :) Nej, skämt och sido, det är viktigt att jag får med mig 15 studiepoäng från Rangsit annars har jag Kela i nacken då ja kommer hem, vilket inte är ett scenario jag har planerat.

Jag ser väldigt mycket fram emot avfärden vilken närmar sig med stormsteg. Idag är det endast 12 dagar tills väskan skall vara packad och alla avsked skall vara tagna. Avsked är det värsta jag vet och kommer troligen stå och storböla på flygfältet innan vi åker men jag har belutat mig för att detta är något jag verkligen vill göra och inga tårar i världen kan få mig att avstå från möjligheten.

Nu har jag kommit igång med bloggandet och skall försöka, så gott som möjligt att berätta om mina upplevelser och erfarenheter som jag får ta del av bortom horizonten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar